h1

Diktator-blogging

oktober 8, 2008

Min gode ven, Brian Woodward, der (igen) skriver på bloggen (Un)spun har skrevet om, at den russiske præsident, Dmitrij Medvedev, er begyndt at video-blogge (v-logge eller hvad det nu hedder). Lidt nedladende kalder han sit indlæg for Na zdorovje, Dimitry!. Det betyder vist “Skål, Dymitri”. Jeg havde nok hellere kaldt det “Dawai Dawai” – for nu kan det ikke gå hurtigt nok frem (mod demokratiet).

Og jeg synes, det var så stor en nyhed, så den også skulle over på min blog 😉 Så altså: Dmitrij blogger. Og man kan se det her på Kreml’s website. Måske siger han noget om overtagelsen af Island? Jeg tror det nu ikke – for hans indlæg er tekstet på engelsk, så også vi vesterlændinge kan forstå det.

Kommentarmuligheder er der naturligvis ingen af. Der kunne Medvedev godt have taget ved lære af en sine forgængere indenfor diktator-blogging, nemlig Mahmoud Ahmadinejad, Irans præsident. Det er godt nok længe siden, han har været aktiv på sin blog – men han har dog kommentarer fra både australiere, amerikanere og tyskere….

Det må siges at være sociale medier i kontrolleret form.

 

PS: Jeg ved godt, det er at stramme den, at kalde Medvedev for diktator – men demokratiet bliver dog vist ikke mere fremherskende i Rusland i disse år…..

Skriv et svar

