h1

Blær: Årets Kommunikationspris gik til….

november 28, 2008

3F og Landbrugsrådet for kampagnen Mad til Mere (hjemmesiden er altså ikke imponerende – men den eneste der er). Dermed gik prisen også til GCI Mannov, som havde stået bag kampagnen – og DERMED (og nu kommer vi til det essentielle) gik den også til mig :-). Først skulle jeg dog holde et oplæg sammen med Jonas Arboe Harild fra Landbrugsrådet og Jesper Lund-Larsen fra 3F. Her nedenfor er et billede fra oplægget (og det er ikke min far i baggrunden):

Her holder jeg oplægget for forsamlingen

Her holder jeg oplægget for forsamlingen

Jeg har så været projektleder på kampagnen og min gode ven og kollega og kok og fødevarekonsulent, Rasmus Bredahl, var manden, der kørte ud på de 11 tilmeldte virksomheder (det var en lokal kampagne i Sorø- og Slagelseområdet) i en lille Piaggiomad-til-mere-frokostkokken-16 og præsenterede rugbrødssandwich og fortalte om ernæring på en måde så man kunne forstå det.

Kampagnen gik ud på at ændre de ansattes madvaner. Ikke radikalt – men på en vis så de stadig kan følge med. Med små skridt, som min tidligere kollega Per Brændgaard siger. Det var nu GCI Mannovs fast tilknyttede ernæringsekspert, Christian Bitz, der sikrede Mad til Meres ernæringsmæssige lødighed. Og de tilknyttede virksomheder var en del af 3F’s grønne gruppe – dvs. jordbrug, landbrug og skovbrug. Og dét vil sige skovarbejdere, gartnere, vej- og park-arbejdere og den slags. På billedet står vi på scenen og modtager prisen.

Kampagnen var rigtig spændende for mig – for hvor ofte er det lige, at man som ansat på et københavnsk kommunikationsbureau får lejlighed til at tale med en skovarbejder fra Sorø Stiftelsen, der kværner 18 hele (jeps; 18) rundtenommer hver arbejdsdag? Og hvor ofte er det, at ens nærmeste kontakt er “faglig næstformand” på et 3F-kontor? Så det har været spændende – og dermed mener jeg også udfordrende. Langt overvejende på den gode måde.

Og da særligt når man i sidste ene står med prisen og blandt andet slår et bureau som Bysted (som jeg ellers synes er ret fedt).

Rasmus til højre, mig i midten og Jesper fra 3F til venstre

Rasmus til venstre, mig i midten og Jesper fra 3F til højre

YEAH! BLÆR!

Skriv et svar

