h1

Tag Centret er på Twitter

marts 10, 2009

Du ved jo godt, at Twitter er “the place to be” lige nu, ikke? Hvis ikke, så synes jeg, du skulle se at finde ud af det. I stedet for at skrive en længere forklaring af, hvad Twitter er, så lægger jeg i stedet et link til en artikel på Wikipedia om Twitter. Og for at finde ud af, hvad det kan (først og fremmest vidensdeling), så skal man selv prøve det. Her kan du se min profil.

En virksomhed som HAR fundet ud af, at man skal være på Twitter er (noget overraskende) Tag Centret. Forleden modtog jeg en mail med skriften: “Tag Centret is now following you on Twitter!“. Hmmmmm….. “Tag Centret”. Noget med “at tagge”…??? Dansk/Engelsk? Jeg fik sagt ordet på mange mærkelige måder inde i mit hovede, før jeg klikkede ind og kom frem til det her.

Det var tydeligvis ikke noget med “at tagge”, men i stedet noget med at lægge tag på. Den midtjyske virksomhed Tag Centret følger nu opdateringer fra mig og 128 andre. Men det er sgu nok ikke det, der var meningen med at følge mig. Det handlede jo nok nærmere om, at gøre opmærksom på denne her tagdækningsvirksomhed.

Hvordan Twitter lige blev en del af markedsføringsplanen, kan man så kun gisne om. Men Tag Centret er også på Facebook, så helt uefne er de ikke. Sandsynligvis sidder der en eller anden marketinggut hos Tag Centret, der ved lidt eller meget om disse medier – og med et carte blanche fra direktøren til at kaste sig ud i det. For det koster ikke noget.

Så kunne resten af dette indlæg handle om, hvor meget jeg hader spam. Men det synes jeg faktisk ville være lidt ærgerligt. Så jeg vil i stedet bedømme initiativet.

Altså, jeg vil sige – de 79 medlemmer af Tag Centrets gruppe på Facebook gør ingen sommer. De 192 som Tag Centret følger på Twitter gør bestemt heller ikke (Det handler heller ikke om, hvor mange opdateringer man følger. Hvis det handler om noget, så handler det om, hvor mange der læser ens egne opdateringer). Og det er ikke den mest nyskabende eller informerende profil på hverken Facebook eller Twitter, som Tag Centret har. Et hint kunne derfor være at begynde at tilbyde medlemmerne/fansene noget information. Et godt sted at starte ville eksempelvis være at lade være med at beskytte opdateringerne på Twitter. Så går hele idéen jo af det!? Det kunne jo godt være, at der sad en derude, der rigtig gerne ville have information om nye tilbud eller nye materialer pr. Twitter 🙂

Men man lærer kun ved at springe ud i det – og dét har Tag Centret gjort. Mit bud er, at markedsføring via Twitter og Facebook med tiden vil udvikle sig til et noget højere niveau, end det som Tag Centret befinder sig på lige nu 😉 Men af en midtjysk virksomhed beskæftiget inden for tagdækning, er det nu ganske udmærket gået.

PS: Jeg har ingen aktier i Tag Centret. Jeg har faktisk ingen aktier overhovedet.

3 kommentarer

  1. […] Levende Ord Om kommunikation, politik og medier « Tag Centret er på Twitter Twitter-æraen fortsætter marts 13, 2009 Der sker helt vildt meget på Twitter for […]


  2. En god blogpost, som satte mange tanker i gang, da jeg læste den forleden. Faktisk var jeg lige ved at lave en hel blogpost på Start snakken!, fordi et svar her ville blive for langt. Men så kom jeg fra det, fordi det var sent, og så gik dagene.

    Det, jeg ville sige, var, at jeg selv havde en lignende oplevelse med @trendoutlet (http://twitter.com/trendoutlet). De følger også en masse – tilsyneladende tilfældige – mennesker, og jeg tror, at de gør det i håb om, at bare en lille procentdel bliver nysgerrige og følger dem den anden vej.

    Er det en god forretningsmodel? Det tror jeg egentlig ikke. Jeg tror det irriterer langt flere, end det interesserer. Men det er da altid noget, at danske virksomheder trods alt er begyndt at twitte lidt.

    Mvh
    Jesper


  3. […] virksomheder er også begyndt at tweete så småt, som fx Kristian Levring Madsen beskriver det i Tag Centret er på Twitter ovre på bloggen Det Levende […]



Skriv et svar

