h1

Twitter-æraen fortsætter

marts 13, 2009

Der sker helt vildt meget på Twitter for tiden. Og pludselig bliver man addet af alle mulige (altså, jeg har stadig kun 66 forfølgere). Det er gerne nogen fra konsulentbranchen, der skal vise deres kunder, at de er med på bølgen, og senest var det Brian Woodward – en amerikaner og tidligere kollega, der qua sin accent jo virkelig kan foregive at være med på det digitale mediebeat 🙂

Men jeg er også blevet addet af mikeandike. Hmm….. “Hvad mon det er?” Det viser sig så at være en art dragée – ligesom M & M’s og Skittles. Og så spekulerer jeg på… Hvordan pokker kan det være, at Mike and Ike har addet mig blandt de 955 personer som de følger? Og hvad mere interessant er: Hvorfor er dragéer på Twitter?

Entering the conversation

Sagen er jo den, at der lige har været en del “buzz” omkring Skittles’ Twitter-account. Der skete det, at Skittless den 3. marts redesignede deres site til at være pakket ind i Twitter. Dvs. kun bestå af Twitter-opdateringer om Skittles. Magten over sitet var lagt i hænderne på brugerne.

Ending the conversation

Det blev hurtigt opdaget, at det nok ikke var så smart alligevel. Som I kan se beskrevet i denne artikel, så blev der skrevet en del negative tweets om Skittles – og de blev jo så  eksponeret på forsiden af Skittles eget site. Enden på det hele blev, at sitet blev ændret igen (om det så har været meningen hele tiden, ved jeg ikke), så tweets’ene blev puttet længere ind på sitet. Men det viser 3 ting:

  1. Tillid er godt
  2. Kontrol er bedre.
  3. Det er grænser for, hvor meget man kan åbne op for dialogen med sine brugere/kunder.

I stedet er Skittles.com nu pakket ind i en Youtube-ramme. Men samtidig kan man finde tweets om Skittles under deres Chatter-link, man kan finde Skittles Facebook-profil under Friends, man finder Flickr-kontoen under pics (under Media) og naturligvis Youtube-kontoen under video (under Media). Skittles går ind i den sociale medie æra med fuldt skrald.

Jeg synes, det er blæret. Men her på Going Social Now er der et ret interessant blogindlæg om Skittles strategi ud i de sociale medier. Shiv Singh synes, det er knap så blæret og skriver blandt andet, at “The Twitter audience is not their costumer“. Det har jeg svært ved at bedømme. Men jeg kan dog med sikkerhed sige, at jeg ikke er kunde hos dragée-producenten Mike and Ike, som har addet mig på Twitter.

Men det er nok heller ikke det, det handler om. Det handler om at blive set, at være cool i de rette menneskers øjne og at gøre noget, som ikke rigtigt er prøvet før. Det er sådan lidt den udvidede udgave af, hvad Tag Centret gør på Twitter 🙂 (Nu er Tag Centret oven i købet begyndt selv at twitte. Måske er det efter det blogindlæg, jeg skrev om dem. Man har jo lov at håbe….)

Men det er klart, at det indbefatter nogle risici, når Skittles åbner så meget op. Og det er nødvendigt med en vis form for kontrol. I markedsføringsøjemed synes jeg endnu, jeg har den rigtig gode Twitter-case til gode. Skittles er det heller ikke, men derfor fortjener det alligevel både omtale og ros.

Hvor er M&M?

Jeg er egentlig ikke nået nærmere svaret på, hvorfor Twitter er det foretrukne sociale medie for amerikanske dragée-producenter. I stedet er der åbnet op for et nyt spørgsmål: Hvor er M&M!!!? For det er ikke fordi, der ikke bliver skrevet om dem, som man kan se her. Se ville det pludselig være relevant 😉

PS: En af dem, der skriver en masse relevant om Twitter for tiden er Ernst Poulsen. Han er nyhedsredaktør for nye medier i DR.

3 kommentarer

  1. I am not sure where you are getting your information, but good topic. I needs to spend some time learning more or understanding more. Thanks for excellent info I was looking for this info for my mission.


  2. stops the particular water from the air by being condensed directly into water


  3. Hey, Making it very say thanks to that autor inside the web site. Every is apparent and therefore effective. Design and style could even be dazzling personally. Can you make sure to phon i am subject material ? design template do you take advantage of? warm regards yet again and so remain the good efforts.



Skriv et svar

