h1

En ny blog har set dagens lys

november 15, 2009

Ja, altså – det i sig selv er jo ikke så epokegørende. Er det ikke noget med 500 om dagen? Eller 500.000? Jeg kan ikke huske det. Men det er meget.

Men den blog jeg mener, er skrevet af min gamle kollega Jesper Andersen. Den hedder Ask About Social Media og dens formål er at give en introduktion til nye medier.

Nu er Jesper Andersen på samme tid et af de mest persistent (ordet smager bedre end ‘vedholdende’) og velmenende mennesker,  som jeg kender – så derfor er der nok en chance for, at bloggen bliver en succes. Men egentlig kunne man jo spørge sig selv om, om der ikke var nok af den slags blogs? Man kunne vel nok finde de første 100 danske? Og dernæst den første milliard amerikanske?

Desuden har jeg ikke set nogen spørgsmål på hans blog endnu. Og den er ELLERS flot sat op, og man kan selv ændre farverne.

Hmmmmm… Jesper – Du har jo også den der blog Start Snakken – og på den havde du engang en intention om at oprette en Ordbog over sociale medier. Er det her ikke bare en lækrere udgave af det samme?

Men altså – for lige at få det på det rene: Jeg ønsker dig alt det bedste med bloggen (og alt andet i øvrigt jo).

3 kommentarer

  1. Kære Kristian

    Tak for name dropping – Ask About Social Media er nu en måned gammel og har 3-4 indlæg, så jeg gør mig ikke helt fortjent til roserne. Forklaringen findes i en blanding af travlhed, lejlighedsistandsættelse og andre spændende ting, men der er faktisk gode ting i vente – bl.a. Kasper Bergholt som gæsteblogger og forhåbentlig også Kim Elmose, Fredrik Johnsen og Brian Woodward med tiden. Men nu må vi se.

    Du har ret i, at nogle af koncepterne fra Start Snakken er overført til AASM, men hvis du læser baggrundssiden på AASM vil du se, at det bunder i noget lidt andet. Jeg blev træt af Start Snakken, fordi den blog mindede ALT for meget om en masse andre (bedre) danske blogs – den samme type kloge kommentarer på de samme navlebeskuende emner fra den danske kommunikationsverden. Det er der andre, som skriver bedre og mere interessant end mig.

    Men med AASM er sigtet noget lidt andet. Det er delvist inspireret af Jacob og Klaus fra Talegaver, som blogger på Erhvervsbladet.dk om PR for små virksomheder. Jeg ville gerne lave noget om social media for de små up-starts, som ikke ved, hvad der er op og ned i Facebook, eller hvordan man starter på Twitter. Og undervejs bliver der så forhåbentlig tid til at diskutere OM man overhoved behøver at være på FB og Twitter, hvis man er en lille kommune på Fyn eller en fiskefabrik i Nordjylland osv.

    Brian har opfordret til at prøve også at lave et case bibliotek, så det kommer forhåbentlig hen ad vejen, men det er klart, at det afhænger af ressourcerne 🙂

    Men tak for at du kigger med – jeg håber, at vi snart får tid til at ses til en øl og lidt IRL kvalitetstid 🙂

    mvh
    Jesper


  2. Jamen kære Jesper – jeg håber det bedste for dit projekt. Jeg vil glæde mig til at følge din blog og dine gæstebloggere. Og hvis ham Woody vi have et case-bibliotek, så kan han vel lave det selv 😉

    Mit eget indlæg var også ment som en genoplivning af min blog. En lejlighedsindstandsættelse og alt muligt andet har også bremset mig.

    Og ja, så ses vi forhåbentlig til lidt real LIFE (det er jo der jeg arbejder….)

    K


  3. Et Det Levende Ord på vej tilbage? Super! Jeg har savnet dine indlæg 🙂

    *sætter sig godt tilrette i stolen med en kop te og venter*



Skriv et svar

