h1

Bøffer på Twitter

november 18, 2009

Her for en fjorten dages tid siden modtog jeg via mail den glædelige nyhed om, at Jensens Bøfhus følger mig på Twitter. Ikke Noma, ikke Madeleines Madteater, ikke Kongs Hans eller Kiin Kiin – men Jensens Bøfhus. Med sloganet Store bøffer til små priser.

Hvordan mon man gør sig fortjent til sådan en follower? Har de luret, at jeg er glad for bøffer? At jeg er født og opvokset med dansk mad? At min kæreste engang er blevet kaldt “friturepigen” (ikke pga. størrelsen)? Eller har de opdaget, at jeg nu arbejder for OPUS, der har som erklæret formål at undersøge om nordiske fødevarer kan sikre en “Optimal trivsel, udvikling og sundhed for danske børn”?

Det er nok ingen af delene. Det er nok mest af alt endnu et markedsføringsstunt fra endnu en virksomhed på Twitter. Men altså – det virker ikke rigtigt.

Hvor glad jeg end er for mad, så skal der mere til, end nyheder om en “byg-selv”-burger til 69 kr til at abonnere på bøf-nyheder.

Det som så egentlig også undrer mig er, at de faktisk har 130 followers. Men så tjekkede jeg dem. Det er sexolog, VisitNordjylland og Dataministeret, der følger bøfhuset. Ja, og så så Trine Maria fra Social Square, der enten er helt tosset med billige bøffer eller interesseret i markedsføring via Twitter.

Men altså udover Trine Maria er det primært andre virksomheder og organisationer etc., som åbenbart ukritisk går efter det største antal followers. Det er altså lidt mærkeligt. Og Twitter er et lidt mærkeligt fænomen og medie. På mange måder har det ikke helt fundet sine ben at stå på.

På trods af Tweetdeck og alle mulige andre hjælpemidler, så risikerer man at blive overvældet af mængden af information via Twitter – og derved bliver kommunikationen temmelig mudret. Jeg er ikke ukritisk tilhænger. Og slet ikke ukritisk follower.

Så om igen, Jensen.

5 kommentarer

  1. Fantastisk indlæg i debatten om Twitter. Den deler jeg straks på.. Twitter.

    Uanset hvem det er som sidder med social kommunikation hos Jensen Bøfhus trænger vedkommende til et kursus i relevant kommunikation og design. Jensens Bøfhus har endnu ikke formået at skrive om andet end deres egne tilbud. Who fucking cares? Venstrehåndsarbejde pictured.

    Jeg vil se bag kulisserne billeder, høre om nye tiltag og hvad de ellers vil i fremtiden.

    Det gælder i øvrigt alle firmaer jeg følger på Twitter.


  2. […] Kristian Levring Madsen: Bøffer På Twitter […]


  3. Hej Kristian,

    Jeg har lyst til bøf!

    Men, som vi faktisk lige fik talt om i går over pilsnere, så er Dell i stand til at tjene penge på Twitter.

    De har en række twitters man kan følge, så modtagerne får relevant information – bl.a. muligheden for at få særlige tilbud – og det er her der tjenes penge. Det er stadig mikroskopisk i forhold til den samlede omsætning men alligevel et eksempel på at det kan lade sig gøre.

    http://www.dell.com/twitter


  4. Hey Yssing – og tak for sidst.

    Jeg vil bare lige præcisere, at jeg jo heller ikke er ude i et ærinde, hvor formålet er at sige, at man ikke kan tjene peng på Twitter.

    Jeg sætter bare store spørgsmålstegn ved Jensens Bøfhus tilstedeværelse – og deres forretningsstrategiske overvejelser i så henseende.

    Vi ses – og go’ jul,

    K


  5. […] watches used rolex cartier cartier trinity ring b4106200 cartier 593120 cartier baiser vole cartier ballon bleu Click here to cancel […]



Skriv et svar

